Otros perfiles
Què és Bizum?
És un servei de pagaments a través del mòbil gratuït, instantani, còmode i segur. Permet enviar i rebre diners entre particulars amb el número de mòbil, pagar online des del web del comerç o fer donacions a ONG.
Bizum és:
Fàcil
Només necessites el número de telèfon, sense números de compte.
Ràpid
Fes pagaments i rep diners sense temps d'espera.
Segur
Utilitza Bizum des de la teva aplicació CaixaBankNow amb la màxima seguretat.
Què pots fer amb Bizum?
Enviar i rebre diners
És fàcil i immediat.
Pagar les teves compres online
Una forma fàcil i segura de fer compres en comerços electrònics.
Ajudar en un clic
Fes donacions a ONG.
Pagar amb QR Bizum
Amb QR Bizum, pots comprar apostes i cobrar premis de Loterías y Apuestas del Estado.
Activa-ho a CaixaBankNow
Descarrega-la en
Un Bizum... i llestos!
Tens dubtes?
Aquest servei revolucionari permet fer pagaments immediats entre particulars només sabent el número de mòbil. Sense precàrregues i de manera segura.
El sistema Bizum no és una app independent, sinó que està integrada dins l'app de CaixaBankNow.
Per poder enviar i rebre diners, cal registrar-se en el sistema Bizum a través de l'app de CaixaBankNow.
1. Baixa l'app de CaixaBank des de les stores de Google o Apple (compatible amb iOS i Android 5.0 o superior).
2. Ves a "Operar" i selecciona l'opció "Fer un Bizum". Si no hi estàs registrat, registra-t'hi de forma ràpida en dos passos molt senzills. Se't demanarà autenticació, per a la qual cosa necessitaràs les teves targetes de coordenades o l'app de CaixaBank Sign.
3. Selecciona l'acció que vulguis fer a "Enviar o sol·licitar diners" i selecciona o introdueix el número de contacte del destinatari.
4. Introdueix l'import que vulguis enviar i selecciona el compte des del qual faràs l'enviament.
5. Finalment, introdueix el concepte i confirma l'operació.
6. Si el destinatari està registrat, rebrà els diners o la sol·licitud de manera immediata. En cas contrari, podràs enviar-li un avís per SMS perquè es registri.
7. Si el destinatari es registra en menys de 48 hores, els diners s'enviaran immediatament (mai no es bloquejaran els diners abans del registre del destinatari).
S'han implementat una sèrie de límits operatius i d'import entre particulars per garantir la seguretat del servei. Podràs enviar des de 0,50 € fins a un màxim de 500 € per operació, amb un límit de 2.000 € per dia, i tenint en compte que no podràs excedir un acumulat mensual de 5.000 €. A més, podràs rebre fins a 60 operacions en un mes, per un import màxim de 1.000 € per operació rebuda, i un acumulat diari de fins a 2.000 € per NIF.
Podràs fer compres de fins a 1.500 € per operació i per dia. L'import màxim acumulat setmanal i mensual és de 4.000 €.
Amb Bizum pots pagar apostes per un import de fins a 500 €/operació.
Segons la legislació vigent, només podràs cobrar amb Bizum els premis de fins a 2.000 €.
Bizum et permet enviar, rebre i sol·licitar pagaments des del mòbil, de forma ràpida, fàcil i completament segura. Sense necessitat de saber el número de compte del destinatari, simplement utilitzant el seu número de mòbil.
Aquest servei funciona a través de Bizum, un sistema compatible amb la majoria d'entitats bancàries espanyoles que connecta els comptes bancaris dels clients vinculats al seu número de telèfon mòbil (no cal saber cap codi IBAN per enviar els diners).
- Immediatesa: el client pot enviar diners en qualsevol moment i lloc, a través del seu mòbil, i el pagament es fa efectiu directament entre els comptes dels clients en el mateix moment de la seva autorització.
- Universalitat: aquest servei el proporcionen els principals bancs espanyols, per la qual cosa es poden enviar diners a qualsevol particular que sigui client d'una entitat compatible amb Bizum.
- Usabilitat: és molt fàcil de fer servir; com que està associat als telèfons mòbils, aprofita els contactes.
- Seguretat: el client genera i confirma els pagaments amb la seva targeta de coordenades o l'app de CaixaBank Sign.
Qualsevol client major d'edat amb compte bancari (IBAN) a Espanya i número de telèfon mòbil. Requereix donar-se d'alta al servei Bizum a través de CaixaBankNow per vincular el compte bancari habitual al número de telèfon mòbil.
Per enviar o sol·licitar diners a un mòbil, cal que l'usuari tingui un compte bancari obert en un banc adherit a Bizum. Les entitats bancàries que participen en Bizum representen una quota de mercat superior al 95 %. Consulta les entitats a www.bizum.es/entidades.
Smartphones Android 5.0 o superior i iPhone.
El servei de Bizum de l’app de CaixaBankNow és una solució de pagaments IMMEDIATA (amb disponibilitat immediata 24x7x365 dels diners al teu compte bancari), UNIVERSAL (interconnectada amb gairebé totes les entitats bancàries espanyoles) i INTEGRAL (no és una aplicació independent, sinó que està integrada a les aplicacions de cada entitat).
Actualment, el cost del servei és gratuït.
Per rebre un pagament de manera immediata, cal haver-se registrat al sistema Bizum prèviament.
En cas que no hi estigui registrat, Bizum enviarà un SMS avisant el destinatari que volen enviar-li diners i adreçant-lo a la seva entitat per obtenir-los. El destinatari disposa de 2 dies hàbils per registrar-se a Bizum a través de la seva entitat. En el moment en què es registri, rebrà immediatament els diners. Si no es registra durant aquest període, l'enviament de diners s'anul·larà.
No es retenen els diners ni es fa cap càrrec a l'ordenant fins que el destinatari no s'ha registrat.
Per donar-te de baixa o modificar alguna dada del servei, has d'accedir a l'app de CaixaBankNow i podràs fer-ho a les opcions de "Bizum" > "Registre" / "El meu perfil" (un cop ja hi estiguis registrat).
Sí, és necessari tenir un compte a CaixaBank. Però no cal obrir-ne un de nou, ja que el servei es pot vincular al compte habitual.
Per registrar-se a Bizum i operar-hi, cal que l'usuari sigui titular (primer o segon) del compte que està intentant registrar a Bizum (no es permeten titulars representants d'altres ni titulars amb multisignatura) i que tingui actives les claus dels mecanismes de signatura (targeta de coordenades, CAIXAPIN, PIN2 o CaixaBank Sign) de seguretat disponibles per autoritzar operacions en banca digital (Línia Oberta). En cas contrari, només podrà fer operacions de consulta, i així se li indicarà a través de l'app que s'estigui utilitzant.
És possible que hi hagi algun senyal del compte que s'ha registrat a Bizum que estigui bloquejant l'operativa de recepció de diners perquè no s'han emplenat totes les dades necessàries del KYC per normativa. Des de l'oficina es podrà gestionar tot el que té relació amb aquest senyal i els processos necessaris per desbloquejar-lo.
Abans d'enviar el pagament a un amic, es mostraran les dades del destinatari. D'aquesta manera, es pot comprovar si s'ha seleccionat el destinatari correcte.
Si accidentalment s'envien diners a la persona incorrecta, caldrà posar-se en contacte amb CaixaBank per justificar la retrocessió del pagament.
Pots posar-t'hi en contacte a través de servicio.cliente@caixabank.com o trucant al 900404090.
En aquells comerços on estigui disponible el servei Bizum, a l'apartat del carretó hi apareixerà una icona de Bizum. Quan es confirmi el mètode de pagament, el comerç demanarà el telèfon del client registrat a Bizum.
Rebràs una notificació push, la qual, quan l'obris, et redirigirà a CaixaBank Now per autenticar la teva compra, tal com ho fas amb una compra amb targeta en un comerç electrònic.
Entra amb les teves credencials a CaixaBank Now i ves al menú "Sol·licituds pendents" de l'apartat de Bizum. Veuràs la llista d'operacions pendents d'autenticació. Selecciona la compra per confirmar-la o cancel·lar-la. A vegades, hauràs de signar l'operació amb CaixaBank Sign.
El client s'haurà de posar en contacte directament amb el comerç. Si no s'hi pot posar en contacte, podrà sol·licitar que s'iniciï una disputa comercial. Pot fer-se directament, enviant un correu a servicio.cliente@caixabank.com o trucant al 93 887 25 25 o al 900 40 40 90. Des de l'oficina també podran utilitzar aquests canals per iniciar la disputa.
Ara, amb Bizum, podràs pagar les teves apostes de loteria o rebre l'abonament dels teus premis presentant el codi QR als establiments de Loterías y Apuestas del Estado.
Entra a la teva app CaixaBankNow, ves a l'apartat de Bizum i selecciona "QR Bizum". Es generarà un codi QR, que hauràs de mostrar al venedor de Loterías y Apuestas del Estado.
Hauràs d'anar a l'apartat de moviments pendents dins la teva app CaixaBankNow per confirmar la sol·licitud.
Recorda que cada QR té una caducitat de 5 minuts i és vàlid per a una sola operació.
En cas que l'error es presenti en generar el QR, intenta generar-ne un de nou.
Si es produeix un error en l'operació, contacta amb nosaltres a Atenció al Clien
No ets client?
Fes-te client i realitza els teus pagaments o transferències de forma ràpida i segura