CaixaBank té l’objectiu de fer que tothom pugui accedir al portal web sense trobar barreres físiques, tecnològiques o intel·lectuals. Per això, treballem amb Ilunion per aconseguir complir el nivell AA de les Directrius d’Accessibilitat per al Contingut Web 2.0. del World Wide Web Consortium.
Característiques d’accessibilitat
Estructura de les pàgines
Les pàgines del portal estan estructurades correctament, separant el contingut i la presentació mitjançant l’ús de fulls d’estil (CSS). Això permet accedir als continguts mitjançant navegadors no visuals o quan no es vulguin fer servir fulls d’estil predeterminats.
Es fa servir un llenguatge HTML5 vàlid i ben etiquetat, amb una estructura d’encapçalaments que permet una navegació fàcil pel contingut seguint els estàndards del W3C.
Text
La mida del text es pot redimensionar segons les preferències de l’usuari. Per fer-ho, pot fer servir les tecles CTRL+ i CTRL-. De la mateixa manera, als “ajustaments” del navegador pot definir una font més gran i la pàgina seguirà, en la mesura que sigui possible, sent llegible.
Enllaços
Treballem perquè tots els enllaços siguin comprensibles i clars, fins i tot fora de context.
Avisem l’usuari quan obri una nova finestra.
Imatges i altres elements multimèdia
Fem tot el possible perquè es pugui accedir al portal sense que calgui veure imatges o altres elements multimèdia. Per fer-ho, proporcionem un text alternatiu quan calgui.
Dependència de dispositiu
El contingut és operable a través de teclat sense que hi hagi cap límit de temps específic per prémer les tecles.
Consideracions
La informació que conté el portal s’ha creat progressivament des de fa 10 anys. CaixaBank segueix treballant activament cada dia per aconseguir un nivell consistent d'accessibilitat i mantenir milers de pàgines creades en un període llarg de temps. Per això, la nostra intenció és anar aplicant les millores d’acord amb el procés natural d’actualització de continguts (per exemple, millores a les imatges i al contrast de color).
Contacte
L’accessibilitat és una feina contínua i totes les opinions o suggeriments que puguin ajudar en el procés de millora són benvinguts. Pots contactar amb CaixaBank a través del nostre servei d’atenció al client.