Aquests tractaments tenen com a base jurídica la satisfacció d'interessos legítims que persegueix CaixaBank o un tercer, sempre que no prevalguin els interessos de vostè, o els seus drets i llibertats fonamentals sobre aquests interessos, segons el que estableix l'art. 6.1.f) del Reglament general de protecció de dades (RGPD).
La realització d'aquests tractaments implicarà que haurem fet una ponderació entre els seus drets i el nostre interès legítim en la qual haurem conclòs que l'últim preval. En cas contrari, no faríem el tractament. Pot consultar en qualsevol moment l'anàlisi de ponderació de l'interès legítim d'un tractament enviant la seva consulta a l'adreça electrònica delegado.proteccion.datos@caixabank.com.
Així mateix, li recordem que té dret a oposar-se als tractaments basats en l'interès legítim. Si entén que CaixaBank i, si escau, les empreses corresponsables, han de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Tot seguit detallem aquests tractaments, ordenats de la (A) a la (M). Per a cadascun, indiquem: l'interès legítim de CaixaBank (Interès legítim de CaixaBank) la descripció de la finalitat (Finalitat), la tipologia de les dades tractades (Tipologia de dades tractades), si escau, informació sobre l'ús de perfils (Ús de perfils), altra informació necessària sobre el tractament
(Altra informació rellevant) i si són tractaments efectuats en règim de corresponsabilitat amb altres empreses del Grup CaixaBank o no (Corresponsables/Responsable del tractament).
A. Classificació de clients
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank és organitzar els recursos humans i materials de l'entitat per a l'atenció correcta i eficient dels seus clients.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és classificar els clients partint de paràmetres senzills, com els seus ingressos o saldos dipositats a l'entitat, la nòmina o altres ingressos domiciliats, edat, domicili o operativa de productes contractats, i la conseqüent organització dels recursos humans i materials de l'entitat per a atendre'ls correctament.
Les operacions de tractament que es fan per classificar els clients de CaixaBank són:
- Agrupació de clients en categories i negocis en què es divideix l'activitat comercial de l'entitat, i
- Assignació a cada client d'un centre d'atenció o un empleat de l'entitat, que actuarà com a gestor.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals es detalla a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seva activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades als extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades FEGA/SEGA
- Dades demogràfiques i socioeconòmiques: dades estadístiques no associades a persones determinades sinó a zones geogràfiques, sectors d'edat o sectors d'activitat professional
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
B. Gestió de l'acompliment d'empleats, agents i proveïdors
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank per fer aquest tractament és gestionar les relacions amb els empleats i proveïdors partint del seu acompliment professional.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és fer seguiment de l'acompliment, objectius i reptes professionals d'empleats, agents i proveïdors, mitjançant l'anàlisi de les operacions i contractacions que mantenen amb els clients.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals està detallat a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
- Ús accessori de la informació: en aquests tractaments de dades es tracta la informació dels clients, però la seva informació és accessòria a la finalitat perseguida. Aquests tractaments no tenen cap efecte ni conseqüència per al titular de les dades.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
C. Prevenció del frau
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank i les empreses corresponsables detallades en aquest epígraf per fer aquest tractament és prevenir fraus que suposin pèrdues econòmiques o reputacionals per a l'entitat o per als seus clients.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és adoptar les mesures necessàries per evitar operacions o conductes malicioses abans de la seva consecució, o revertir-ne els efectes si s'arriben a produir, mitjançant la identificació d'operacions o conductes sospites d'intentar cometre frau a l'entitat o als seus clients.
Les operacions de tractament que es duen a terme en la lluita contra el frau són:
- Comprovar la identitat dels clients que es relacionen amb l'entitat per prevenir accessos fraudulents a informació o operatives.
- Revisar i analitzar les contractacions i operacions que es fan en els nostres sistemes per protegir els nostres clients del frau en qualsevol canal i prevenir ciberatacs.
- Consultar la seva identitat i la validesa dels documents identificatius aportats davant les bases de dades nacionals i internacionals gestionades per les forces i els cossos de seguretat i organitzacions anàlogues com ara INTERPOL (Organització Internacional de Policia Criminal) per validar que vostè és el titular del document identificatiu que ens aporta i per protegir-lo del frau de suplantació (que una altra persona es faci passar per vostè).
- Consultar la informació inclosa en el Servei de Prevenció del Frau PAYGUARD per detectar comptes fraudulents i comunicar, si escau, les seves operacions fraudulentes.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals està detallat a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seva activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades als extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades de les comunicacions mantingudes amb vostè
- Dades de navegació pròpies
- Dades geogràfiques
- Dades obtingudes de l'execució d'altres tractaments previstos en aquesta política:
- Dades d'avaluació de risc o scoring (tractament definit a l'epígraf 6.2.C).
- Dades obtingudes de l'execució de models estadístics
Ús de perfils: aquest tractament implica l'elaboració d'un perfil relatiu a la seva operativa i a les activitats habituals que utilitzem exclusivament per identificar situacions anòmales que poden ser indicatives d'intent de frau.
- Finalitat del perfil: el perfil utilitzat té com a finalitat identificar operatives o interaccions no habituals o allunyades del seu perfil de comportaments susceptibles de ser intents de frau o d'accés fraudulent a informació.
- Conseqüències: els perfils són eines que ajuden a identificar operacions fraudulentes i el seu ús comporta l'aplicació de mesures que van des de la revisió detallada de l'operació al seu bloqueig o la denegació d'execució automàtica.
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Decisions automatitzades: per a la prevenció del frau utilitzarem tractaments automatitzats per intentar detectar-hi operacions fraudulentes.
En el cas d'operacions que no es puguin anul·lar un cop efectuades, com ara pagaments o transferències immediats, si els tractaments automatitzats detecten operacions sospitoses de no ser legítimes, les bloquejaran i n'impediran l'execució.
Pot tornar a sol·licitar l'operació a la nostra xarxa d'oficines, on l'anàlisi no incorpora decisions automatitzades, impugnar la decisió automatitzada o exercir el seu dret a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat contactant directament amb CaixaBank a través dels canals informats a l'epígraf 4 d'aquesta política.
- Dret d'oposició al tractament: Si entén que CaixaBank i, si escau, les empreses corresponsables, han de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
- Servei de Prevenció del Frau PAYGUARD: CaixaBank està adherida al Servei de Prevenció del Frau PAYGUARD, gestionat per Societat Espanyola de Sistemes de Pagament, SA (Iberpay), en el qual participen les principals entitats financeres del país.
La finalitat d'aquest servei és reduir els nivells de frau relacionats amb els moviments entre comptes, mitjançant la detecció, investigació, control i possible denúncia d'operacions sospitoses i fraudulentes comeses al compte corrent o d'estalvi dels clients. La base jurídica del tractament és l'interès legítim en la lluita contra el frau que pot afectar aquestes operacions.
CaixaBank pot incloure en el Servei de Prevenció del Frau PAYGUARD les dades relatives al número d'IBAN i les dades identificatives del titular del compte en el qual s'hagi detectat l'operació sospitosa o fraudulenta. Podrà consultar la llista actualitzada de les entitats participants a: https://www.iberpay.es/es/servicios/servicios/prevencion-del-fraude/.
Les dades es conservaran durant un màxim de trenta dies en el cas de les operacions sospitoses i d'un any en el cas d'operacions fraudulentes confirmades.
Les entitats participants en el Servei de Prevenció del Frau PAYGUARD són les corresponsables del tractament de les seves dades. Pot sol·licitar els aspectes essencials de l'acord de corresponsabilitat adreçant un correu a www.caixabank.com/delegadoprotecciondedatos, i exercir els seus drets en relació amb el tractament de les dades a través de qualsevol dels canals indicats a l'epígraf 4. Exercici de drets i presentació de reclamacions davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
- Servei de Prevenció del Frau FRAUDFENSE: CaixaBank està adherida al Servei de Prevenció del Frau FRAUDFENSE, en el qual participen algunes de les principals entitats financeres del país i que és gestionat per FrauDFense, S.A.
La finalitat d'aquest Servei és reduir els nivells de frau relacionats amb l'operativa dels clients, mitjançant la detecció, la investigació, el control i la possible denúncia d'operacions sospitoses i fraudulentes comeses en l'operativa en compte corrent o d'estalvi dels clients i en les seves operacions en banca digital. La base jurídica del tractament és l'interès legítim de CaixaBank en la lluita i prevenció del frau en la seva operativa.
CaixaBank podrà incloure en el Servei de Prevenció del Frau FRAUDFENSE les dades relatives al número d'IBAN, dades relatives a l'operació fraudulenta identificada, dades del dispositiu des del qual s'ha produït l'operació fraudulenta i dades identificatives del titular del compte on s'hagués detectat l'operació sospitosa o fraudulenta. Vostè podrà consultar la llista actualitzada de les entitats participants de FRAUDFENSE a: https://916087356-1.servicio-online.net/sobre-nosotros1/nuestros-partners.
Les dades seran conservades al Servei de Prevenció del Frau FRAUDFENSE un màxim de 12 mesos en el cas d'operacions fraudulentes confirmades i després es podran conservar bloquejades fins que expirin els terminis de prescripció aplicables.
Les entitats participants en el Servei de Prevenció del Frau FRAUDFENSE són les corresponsables del tractament de les seves dades. Vostè pot sol·licitar els aspectes essencials de l'acord de corresponsabilitat dirigint un correu a www.caixabank.com/delegadoprotecciondedatos o protecciondedatos@frauDfense.com.
Així mateix, pot exercir els seus drets en relació al tractament de les dades a través de qualsevol dels canals indicats a l'epígraf 4 Exercici de drets i presentació de reclamacions davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), així com adreçant-se a protecciondedatos@frauDfense.com.
Corresponsables del tractament: les empreses següents tractaran les seves dades en corresponsabilitat per a aquest tractament:
- CaixaBank, SA
- CaixaBank Payments & Consumer, EFC, EP, SAU
- Nuevo Micro Bank, SAU
- Global Payments Moneytopay, EDE, SL
- CaixaBank Equipment Finance, SAU
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat a: www.caixabank.es/empresasgrupo.
D. Consulta i comunicació a sistemes d'informació creditícia en el marc de la sol·licitud i posterior gestió de productes que impliquin finançament.
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank per fer aquest tractament és evitar impagaments i mores dels sol·licitants o titulars de productes que impliquin finançament.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és avaluar la solvència i la capacitat de devolució per (i) garantir un compliment adequat per part dels interessats de les obligacions de pagament derivades de les operacions concedides, (ii) fer el seguiment i la gestió de les operacions concedides, i (iii) prevenir i gestionar l'impagament i les situacions de morositat.
Les operacions de tractament que s'efectuen per a la consulta i comunicació a fitxers de solvència són:
- Consultar la seva informació: amb caràcter previ a la concessió de les operacions que impliquin finançament o per tal de dur a terme el seguiment i gestió del risc del crèdit concedit, es consultaran les bases de dades dels següents fitxers de solvència patrimonial i de crèdit: (i) Fitxer Asnef; (ii) Fitxer Badexcug, i
- Comunicar les seves dades personals: si deixés de pagar qualsevol de les obligacions dineràries que ha contret amb nosaltres pel que fa a les nostres relacions contractuals, podrem comunicar les dades de l'impagament als mateixos fitxers de solvència patrimonial i de crèdit, en les condicions i amb els requisits que preveu la normativa.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de sistemes d'informació creditícia
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Responsable del tractament: CaixaBank és responsable de la part del tractament relativa a la consulta a sistemes d'informació creditícia. CaixaBank i els fitxers de solvència Asnef i Badexcug fan en règim de corresponsabilitat la part del tractament relativa a la comunicació a sistemes d'informació creditícia. A continuació, indiquem les dades de contacte dels sistemes d'informació creditícia:
- Fitxer Asnef: Asnef Equifax Serveis d'Informació sobre Solvència i Crèdit. Apartat de correus 10546, 28080 Madrid (sac@equifax.es)
- Fitxer Badexcug: Apartat de correus 1188, 28108 Alcobendas (badexcug@experian.com)
E. Obtenció de dades de contacte addicionals per a la gestió de situacions d'impagament
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank és recuperar deute en situacions d'impagament, per a la qual cosa cal tenir dades de contacte actualitzades dels clients.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és recollir informació de contacte addicional dels clients per posar-s'hi en contacte en cas d'incompliment de les seves obligacions contractuals.
Les dades de contacte addicionals s'obtenen de llistes públiques (pàgines blanques, grogues y Lleida.net) i llistes privades (Equifax o Detectius) a través d'agències de recuperació de deute, i es garanteix sempre que les dades recollides compleixen amb el principi de qualitat i que s'obtinguin de manera lícita.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte
- Informació obtinguda de fonts d'accés públic i registres públics
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
F. Elaboració d'informes de gestió i models matemàtics
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank per fer aquest tractament és dissenyar, organitzar i optimitzar la seva activitat empresarial i comercial de la manera més eficient possible, per a la qual cosa és necessari disposar d'informes sobre la gestió i l'activitat de la companyia i del mercat, així com d'algoritmes matemàtics d'anàlisi avançada d'informació.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és elaborar informes sobre l'activitat de la companyia i la seva relació amb el mercat, sobre la composició i evolució de la seva base de clients i sobre la conveniència i eficàcia dels seus productes i serveis, que permetin la seva eficient direcció i gestió i crear i mantenir models estadístics i matemàtics que permetin efectuar els tractaments detallats en aquesta política que requereixin càlculs i anàlisis avançades de la informació.
Tipologies de dades tractades: les dades que tractarem per a aquesta finalitat són les que s'han identificat prèviament a cadascun dels tractaments. S'aplicaran, quan es pugui, tècniques d'anonimització o pseudonimització per garantir que aquests tractaments no tenen cap efecte en els drets dels seus titulars, i que el resultat dels tractaments són informes amb informació estadística o agregada, o fórmules matemàtiques o algorítmiques.
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
- Tractament de dades accessori: els tractaments de dades per a la creació d'informes estadístics i models matemàtics no tenen com a finalitat el tractament de les dades en relació amb els clients de manera individual.
Aquest tractament de dades és necessari, però accessori, a la finalitat principal, que és elaborar informes de gestió, o formules algorítmiques o matemàtiques, i per això es fa utilitzant, sempre que es pot, tècniques d'anonimització o, si no, pseudonimització i minimització de la informació tractada.
Aquests tractaments no tenen cap afectació individual ni conseqüència sobre els titulars de les dades.
Responsable del tractament: quan es facin informes de gestió o models matemàtics originats en altres tractaments d'aquesta política el responsable dels quals sigui CaixaBank, el responsable d'aquest tractament també serà CaixaBank.
En cas que es facin informes de gestió o models matemàtics originats en altres tractaments d'aquesta política que es facin en règim de corresponsabilitat, aquest tractament es farà en el mateix règim de corresponsabilitat que el tractament original. En aquests casos, trobarà el detall de les empreses corresponsables i els aspectes essencials dels acords del tractament a www.caixabank.es/empresasgrupo.
G. Comunicacions comercials basades en un perfil comercial bàsic
A qui és aplicable aquest tractament?: farem aquest tractament amb les seves dades únicament si:
- no ens ha manifestat les seves preferències sobre els tractaments comercials descrits als apartats 6.1.A, 6.1.B i 6.1.C d'aquesta política;
- no ha exercit el seu dret d'oposició.
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank per fer aquest tractament és potenciar la comercialització dels productes i serveis de la seva cartera i la fidelització dels clients.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és l'enviament de comunicacions comercials sobre productes i serveis similars als que ja hagi contractat a CaixaBank, partint d'un perfil comercial bàsic que farem amb les seves dades.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte: nom i cognoms, sexe, informació de contacte postal, telefònica i electrònica, domicili de residència, nacionalitat, data de naixement, idioma de comunicació, document identificatiu.
- Dades de la seva activitat professional o laboral i socioeconòmiques: activitat professional o laboral, ingressos o retribucions, unitat o cercle familiar, nivell d'estudis, patrimoni, dades fiscals i dades tributàries.
- Dades de contractació: productes i serveis contractats o sol·licitats; condició de titular, autoritzat o representant del producte i servei contractat; categorització segons la normativa en matèria de mercats de valors i instruments financers (categoria MIFID); informació sobre inversions fetes i la seva evolució, i informació i moviments de les operacions de finançament.
- Dades financeres bàsiques: saldos actuals i històrics de productes i serveis i historial de pagament dels productes i serveis contractats.
- Dades de la seva condició d'accionista, o no, de CaixaBank: si té accions de CaixaBank o no.
- Dades de les comunicacions que mantenim amb vostè: dades obtingudes mitjançant xats, murs, videoconferències, trucades telefòniques o mitjans equivalents.
- Dades de navegació pròpies: si ha acceptat l'ús de cookies i tecnologies semblants als seus dispositius de navegació, les dades obtingudes de les seves navegacions per les nostres webs o aplicacions mòbils i la navegació que hi faci: historial de navegació (pàgines visitades i clics a continguts), ID del dispositiu, ID de publicitat, adreça IP i versió instal·lada de l'aplicació.
- Dades geogràfiques: quan així ho hagi autoritzat a la configuració de la mateixa aplicació, les dades de geolocalització del dispositiu mòbil proporcionades per la instal·lació o l'ús de les nostres aplicacions mòbils.
- Dades obtingudes de l'execució d'altres tractaments previstos en aquesta política:
- Dades d'avaluació de risc o scoring: en les operacions de finançament o pagament per quotes, deduirem la seva capacitat de pagament o impagament, o els límits de risc, aplicant models matemàtics estadístics que es calculen amb les seves dades (tractament definit en l'epígraf 6.2.C).
- Dades de classificació de clients. (tractament definit a l'epígraf 6.4.A).
- Dades obtingudes de l'execució de models estadístics: utilitzem els resultats de l'aplicació de models matemàtics amb les dades dels clients per deduir-ne els hàbits de consum, preferències i propensions de contractació o classificació de clients.
- Dades demogràfiques i socioeconòmiques: dades estadístiques no associades a persones determinades, sinó a zones geogràfiques, sectors d'edat o sectors d'activitat professional, que utilitzarem per posar-les en relació amb la informació dels clients.
Ús de perfils: per a aquest tractament elaborarem un perfil comercial bàsic únicament amb les dades que hem indicat anteriorment:
- Finalitat del perfil: el perfil utilitzat té com a finalitat deduir els productes i serveis que creiem que li poden interessar, per oferir-li la seva contractació en lloc d'enviar-li ofertes comercials genèriques.
- Conseqüències: la conseqüència de l'ús del perfil comercial bàsic és l'enviament d'ofertes sobre productes i serveis que comercialitza CaixaBank, personalitzades partint de les dades que li hem indicat. Aquesta anàlisi no la farem servir, en cap cas, per a la denegació de cap producte o servei, ni per determinar límits de crèdit.
El fet que s'oposi a aquest tractament no impedeix, limita o condiciona el seu accés al nostre catàleg complet de productes i serveis, que té sempre a la seva disposició.
Si sol·licita la contractació de qualsevol producte o servei, la seva sol·licitud s'avaluarà amb vostè, de conformitat amb els nostres procediments ordinaris, sense que l'oposició a aquest tractament afecti aquesta avaluació.
La no acceptació d'aquest tractament tampoc no impedirà que contactem amb vostè per a la gestió operativa dels productes i serveis que tingui contractats.
- Lògica: aquest perfil comercial bàsic es calcula a partir de les dades que s'indiquen a l'apartat «Dades tractades» amb una profunditat temporal de tretze mesos.
A aquestes dades se'ls apliquen fórmules matemàtiques obtingudes a partir de comportaments observats en el passat en clients de característiques similars per, d'aquesta manera, inferir la propensió al consum del client. Aquestes fórmules matemàtiques permeten determinar la importància de cadascuna de les dades tractades en el resultat final del perfil del client.
Aquest resultat final és la probabilitat que el client estigui interessat en un producte o servei.
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: té dret a oposar-se als tractaments basats en l'interès legítim.
Pot fer-ho de manera senzilla i gratuïta a través de l'enllaç www.caixabank.es/ile o trucant al número de telèfon 931 028 289.
A més, té a la seva disposició els canals habituals que li indiquem a l'epígraf 4.
Si decideix exercir el seu dret d'oposició, comuniquem que deixarem de fer el tractament sense demanar-li que ens indiqui el motiu que justifiqui que deixem de fer el tractament de dades.
- Comprovació prèvia de la seva capacitat de pagament: quan les ofertes que li vulguem transmetre consisteixin en productes o serveis que impliquin el pagament de quotes o en finançament, comprovarem prèviament la seva capacitat de pagament.
Aquesta comprovació prèvia la farem mitjançant el tractament que es detalla a l'epígraf 6.2.C d'aquesta Política de privacitat per tal d'oferir-li un límit de crèdit i un termini de devolució adequats al coneixement que tinguem de la seva situació financera, d'acord amb els principis de responsabilitat en l'oferta de productes de finançament que exigeixen el Banc d'Espanya i la normativa sobre supervisió prudencial i de solvència de les entitats de crèdit i de préstec responsable.
Vigència del tractament: deixarem de fer aquest tractament, sense cap altre requisit addicional, en qualsevol d'aquestes dues circumstàncies:
- Quan ens posem en contacte amb vostè per sol·licitar-li el consentiment als tractaments comercials de les empreses del Grup CaixaBank indicats als apartats 6.1. (A, B i C), tant si vostè els autoritza com si els rebutja.
- En cas que exerceixi el seu dret d'oposició.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
H. Polítiques de sancions i contramesures financeres internacionals d'OFSI i OFAC
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank i les empreses corresponsables detallades en aquest epígraf per fer aquest tractament és el compliment dels programes de sancions i contramesures financeres internacionals dels Estats Units i el Regne Unit, per poder desenvolupar la seva activitat mercantil en aquests països.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és l'adopció de les mesures previstes en els programes de sancions i contramesures financeres internacionals adoptats per l'Office of Financial Sanctions Implementation (OFSI) of His Majesty's Treasury (HMT) del Regne Unit i el US Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC).
Per complir aquests programes de sancions i contramesures financeres internacionals, les empreses corresponsables contrastarem si vostè consta en llistes de persones o entitats que estiguin inclosos a les mesures restrictives d'aquests dos organismes.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals es detalla a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades relatives a sancions internacionals
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Corresponsables del tractament: les empreses següents del Grup CaixaBank tractaran les seves dades en corresponsabilitat per a aquest tractament:
- CaixaBank, SA
- CaixaBank Payments & Consumer, EFC, EP, SAU
- VidaCaixa, SA de Seguros y Reaseguros
- Nuevo Micro Bank, SAU
- CaixaBank Asset Management SGIIC, SAU
- CaixaBank Equipment Finance, SAU
- Telefónica Consumer Finance, EFC, SA
- BuildingCenter, SAU
- Livingcenter Activos Inmobiliarios, SAU
- Puerto Triana, SA
- Bankia Habitat, SLU
- Unión de Crédito para la Financiación Mobiliaria e Inmobiliaria, CREDIFIMO, EFC, SAU
- Banco BPI, SA
- BPI Gestão de Ativos, SGOIC, SA
- CaixaBank Wealth Management Luxembourg, SA
- CaixaBank Asset Management Luxembourg, SA
- OpenWealth, SAU
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat a: www.caixabank.es/empresasgrupo
I. Millora de l'eficiència de processos interns
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank és gestionar de manera eficient els processos, optimitzant-los al màxim, per garantir un grau més alt de qualitat del servei i una eventual millora de la continuïtat del negoci.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és fer revisions dels processos interns, analitzant i identificant les volumetries i els temps dels processos i de les interaccions de clients amb els sistemes de l'entitat.
D'aquesta manera, s'obté informació agregada que serveix de suport per a la presa de decisions per millorar els processos interns i, així, millorar l'experiència dels clients.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals es detalla a l'epígraf 5, són:
- Identificatives i de contacte
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades als extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades de les comunicacions mantingudes amb l'interessat
- Dades de navegació pròpies
- Dades obtingudes de l'execució d'altres tractaments
- Dades obtingudes de l'execució de models estadístics
- Dades obtingudes de fonts d'accés públic o fonts externes
- Dades de navegació de tercers
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
J. Enquestes a clients
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank per fer aquest tractament és conèixer el grau de satisfacció dels seus clients i millorar els serveis i productes que els ofereix garantint-los una experiència adequada que compleixi les seves expectatives.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és la realització d'enquestes a clients per conèixer el seu grau de satisfacció amb els serveis de l'entitat i poder millorar, si escau, els circuits interns.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals es detalla a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de contractació
- Dades de navegació pròpies
- Dades obtingudes de l'execució d'altres tractaments previstos en aquesta política:
- Dades de classificació de clients (tractament definit a l'epígraf 6.4.A).
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Si decideix exercir el seu dret d'oposició, comuniquem que deixarem de fer el tractament sense demanar-li que ens indiqui el motiu que justifiqui que deixem de fer el tractament de dades.
- Vigència del tractament: deixarem de fer aquest tractament, sense cap altre requisit addicional, en cas que vostè exerceixi el seu dret d'oposició.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
K. Determinació de mesures socials en actius adjudicats
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank per fer aquest tractament és gestionar adequadament el risc reputacional d'acord amb les Guies EBA/GL/2017/11 i EBA/GL/2022/03, sobre gestió de riscos i govern intern, respectivament, adoptades pel Banc d'Espanya mitjançant sengles Directrius, i l'aplicació adequada del Codi de bones pràctiques introduït pel Reial decret llei 6/2012, de 9 de març, de mesures urgents de protecció de deutors hipotecaris sense recursos.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és la determinació sobre si concorren circumstàncies excepcionals de vulnerabilitat residencial que justifiquin, si escau, l'aplicació de mesures socials adequades i disponibles, per a la gestió adequada dels riscos i de l'acció social, així com per a la gestió adequada de l'immoble.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals es detalla a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seva activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades sensibles relatives a situacions de vulnerabilitat
- Dades sobre capacitat jurídica i sobre necessitats especials de comunicació
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de les comunicacions mantingudes amb l'interessat
- Dades de salut
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Corresponsables del tractament: CaixaBank tractarà les seves dades en corresponsabilitat per a aquest tractament amb l'empresa del Grup CaixaBank que resulti propietària de l'immoble en cada cas, que serà una de les següents:
- BuildingCenter, SAU
- LivingCenter Activos Inmobiliarios, SAU
- Bankia Habitat, SLU
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat a: www.caixabank.es/empresasgrupo.
L. Defensa dels drets i interessos de CaixaBank per via judicial o administrativa
Interès legítim de CaixaBank: l'interès legítim de CaixaBank és la defensa dels seus drets i interessos, tant per via judicial com administrativa, emparant-se en el seu dret a la tutela judicial efectiva.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és la realització de totes les gestions necessàries per garantir la gestió dels procediments administratius o judicials, instats per o contra CaixaBank.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat són les següents:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades de la seva activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades sensibles relatives a situacions de vulnerabilitat
- Dades sobre capacitat jurídica i sobre necessitats especials de comunicació
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de les comunicacions mantingudes amb l'interessat
- Informacions obtingudes de fonts d'accés i registres públics
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que CaixaBank ha de tenir en compte alguna situació particular o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
Responsable del tractament: el responsable d'aquest tractament és CaixaBank. Aquest tractament no es fa en corresponsabilitat.
M. Elaboració d'informació estadística
Interès legítim de les empreses corresponsables: l'interès legítim de les empreses corresponsables detallades en aquest epígraf per fer aquest tractament és crear un conjunt d'informació estadística sobre els seus processos de negoci.
Finalitat: la finalitat d'aquest tractament és dur a terme processos d'agregació sobre determinades dades personals que permetin obtenir un conjunt d'informació completament anonimitzada i agregada sobre els processos de negoci de les diferents empreses corresponsables.
Tipologies de dades tractades: les tipologies de dades que tractarem per a aquesta finalitat, el contingut de les quals està detallat a l'epígraf 5, són:
- Dades identificatives i de contacte
- Dades d'activitat professional o laboral i socioeconòmiques
- Dades de contractació
- Dades financeres bàsiques
- Dades de tercers observades als extractes i rebuts de comptes a la vista i comptes de pagament
- Dades de la seva condició d'accionista, o no, de CaixaBank
- Dades de navegació pròpies
- Dades geogràfiques
- Dades obtingudes de l'execució d'altres tractaments
Altra informació rellevant: a continuació, hi trobarà altra informació que és important sobre aquest tractament:
- Dret d'oposició al tractament: si entén que les empreses corresponsables han tenir en compte alguna situació o altres motius que justifiquin que deixem de fer el tractament de dades, pot sol·licitar-ho de manera senzilla i gratuïta a través dels canals que li indiquem a l'epígraf 4.
- Tractament de dades accessori: el tractament de dades personals es limita a les operacions de tractament necessàries per a l'elaboració d'informació estadística i es porta a terme amb tècniques d'agregació fins arribar a l'anonimització definitiva de la informació.
Corresponsables del tractament: les empreses següents tractaran les seves dades en corresponsabilitat per a aquest tractament:
- CaixaBank, SA
- CaixaBank Payments & Consumer, EFC, EP, SAU
- Global Payments Moneytopay, EDE, SL
- Comercia Global Payments Entidad de Pago, S.L.
Trobarà els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat a: www.caixabank.es/empresasgrupo.