INTRODUCCIÓ. - Què és la Plataforma de Cashback i què trobaràs en aquest document?

És una plataforma d'ofertes exclusiva per a clients de CaixaBank, S.A. (CaixaBank). La Plataforma de Cashback et permet gaudir de beneficis en forma de cashback si pagues les teves compres amb una targeta de prepagament, dèbit o crèdit comercialitzada per CaixaBank (incloses les targetes imaginBank) als comerços que apareguin a la plataforma.

Les targetes de prepagament comercialitzades per CaixaBank les emet l'entitat de diners electrònics Global Payments MoneyToPay, EDE, S.L. («M2P»). CaixaBank actua com a agent de M2P en l'emissió de les targetes. Els fons dels usuaris estan protegits mitjançant un dipòsit en un compte separat a CaixaBank. Per obtenir la targeta, has de complir els requisits establerts per a les targetes prepagament.

Les targetes de dèbit i de crèdit comercialitzades per CaixaBank les emet CaixaBank Payments & Consumer, E.F.C., E.P., S.A.U. («CPC») i estan registrades al Banc d'Espanya. CaixaBank actua com a agent de CPC en l'emissió de les targetes. Els fons dels usuaris estan protegits mitjançant un dipòsit en un compte separat a CaixaBank. La concessió de les targetes l'ha d'aprovar prèviament CPC.

En aquest document trobaràs els termes i les condicions de la Plataforma de Cashback.

PRIMERA. - Què és el cashback? Com funciona la Plataforma de Cashback?

És un benefici que pots aconseguir pel fet de pagar les teves compres amb targeta. Amb el cashback, reps en forma de reemborsament un percentatge del preu que has pagat per les compres efectuades amb targeta.

El cashback a la Plataforma de Cashback significa que pots rebre un reemborsament d'una part del preu de les compres que facis als comerços que apareguin publicats a la plataforma, quan paguis les compres amb una targeta de prepagament, dèbit o crèdit comercialitzada per CaixaBank.

Exemple: entres a la plataforma i hi ha una oferta disponible amb la qual et pots beneficiar d'un 5% de cashback per comprar un article en un determinat comerç. Et decideixes a comprar l'article d'aquest comerç que té un preu de 100 € i pagues la compra amb una targeta comercialitzada per CaixaBank. Si fas això, significa que tens dret al reemborsament del 5% del preu de l'article (5 €, en aquest exemple).

Tens dret a rebre el cashback sempre que compleixis amb les condicions particulars que estiguin indicades per a cadascuna de les ofertes, paguis amb una targeta comercialitzada per CaixaBank i, a més, compleixis amb aquests termes i condicions de la Plataforma de Cashback.

SEGONA. - De qui és la Plataforma de Cashback?

Oferim la Plataforma de Cashback des de CaixaBank:

  • CaixaBank, S.A., entitat de crèdit espanyola amb domicili social al carrer del Pintor Sorolla, 2-4, 46002- València, amb NIF A-08.663.619, inscrita en el Registre Mercantil de València, Tom 10370, Foli 1, Full V-178351, i inscrita en el Registre Administratiu 0 amb el Registre Administratiu.

TERCERA. - A banda de CaixaBank, participa algú més en la Plataforma de Cashback?

Sí. A més de CaixaBank, a la Plataforma de Cashback, hi participen:

  • Els comerços que apareixen a la Plataforma de Cashback (els «comerços»).
  • Els col·laboradors o proveïdors de CaixaBank per gestionar i desenvolupar la plataforma.

QUARTA. - Què fan CaixaBank i els comerços en relació amb la Plataforma de Cashback?

  • CaixaBank: som els titulars de la Plataforma de Cashback. Com a titulars de la Plataforma de Cashback, som els encarregats de: (i) facilitar-te l'accés a la plataforma; (ii) proporcionar-te els beneficis de cashback corresponents; (iii) presentar-te les ofertes que activen el cashback.
  • Comerços: són els tercers que venen els productes i presten els serveis que apareixen a les ofertes publicades a la Plataforma de Cashback.

CINQUENA. - Fins on arriba la participació de CaixaBank en relació amb la Plataforma de Cashback?

Nosaltres (CaixaBank) ens limitem a facilitar-te l'accés a la Plataforma de Cashback i també a proporcionar-te els beneficis i a presentar-te les diverses ofertes de cashback disponibles.

És important que coneguis que els productes i serveis de la plataforma els comercialitzen i presten tercers, sense que nosaltres tinguem cap control o participació sobre les condicions ni sobre la venda dels productes o la prestació dels serveis d'aquests tercers. A més, els tercers no estan sotmesos a cap mena d'autoritat per part de CaixaBank. La informació sobre els productes i serveis te la facilitaran els tercers que els presten, amb els quals compraràs i contractaràs.

En cas que tinguis alguna incidència o reclamació relacionada amb els productes i serveis, t'has d'adreçar directament al tercer que ven el producte o que presta el servei.

SISENA. - Qui pot accedir a la Plataforma de Cashback? Com s'accedeix a la plataforma?

Pots sol·licitar l'accés a la Plataforma de Cashback si compleixes els requisits següents:

  • Ets una persona física de més de 18 anys.
  • Ets client de CaixaBank.
  • Ets titular d'una targeta de prepagament, dèbit o crèdit comercialitzada per CaixaBank. És necessari que la targeta estigui associada a un compte corrent obert a CaixaBank (inclosos els comptes imaginBank).

Si compleixes aquests requisits, pots sol·licitar l'accés a la plataforma a través de la banca digital de CaixaBank (o Imagin).

En concret, pots sol·licitar l'accés a la Plataforma de Cashback a través de la secció «Cashback», disponible a la teva àrea de client de la teva banca digital. Un cop n'hagis sol·licitat l'accés, per gaudir de la plataforma, has de complir amb un requisit addicional: has d'acceptar expressament els termes i les condicions que estiguin vigents en el moment en què sol·licitis accedir a la plataforma.

Després de fer tots els passos indicats, podràs accedir a la plataforma a través de la secció «Cashback».

SETENA. - De quins beneficis pots gaudir a través de la Plataforma de Cashback?

A través de la plataforma, pots gaudir de les ofertes de cashback que estiguin disponibles en cada moment. Les ofertes i les seves condicions es poden modificar en qualsevol moment i no és necessari que te n'informem, raó per la qual et pots trobar variacions en les ofertes publicades.

VUITENA. - Quan s'activa el cashback? Quan i com reps el cashback?

El benefici de cashback s'activa quan fas la compra a la plataforma amb una targeta de prepagament, dèbit o crèdit comercialitzada per CaixaBank, sempre que compleixis, a més a més, amb aquests termes i condicions i també amb les condicions particulars que indiquem a la plataforma per a cadascuna de les ofertes.

És important que sàpigues que el reemborsament (cashback) no es fa en el mateix moment en què pagues la compra, sinó que es fa en un moment posterior i depèn de cadascuna de les ofertes.

Pots consultar el termini màxim de recepció del cashback en les condicions de cada oferta.

El reemborsament (cashback) el rebràs a la mateixa targeta que hagis fet servir per pagar la compra. El reemborsament el pot fer CaixaBank o qualsevol altra entitat autoritzada per CaixaBank.

NOVENA. - Quines obligacions has de complir per fer servir la plataforma i gaudir-ne dels beneficis?

Per fer servir la plataforma i gaudir-ne dels beneficis (cashback), has de complir tot un seguit d'obligacions:

  • Mantenir actualitzades les teves dades personals i de contacte.
  • Fer un ús responsable i personal dels beneficis de la plataforma; la cessió o transferència dels beneficis a tercers resta expressament prohibida.
  • Complir les condicions específiques de cada oferta de cashback.
  • Complir en tot moment els termes i les condicions vigents de la plataforma.
  • No dur a terme actes o operacions fraudulents, irregulars, artificials o de mala fe per accedir als beneficis o gaudir-ne, o, en general, per accedir a la plataforma i gaudir de les ofertes de cashback. Per exemple: (i) si accedeixes a la plataforma fent servir dades falses; (ii) si et dones d'alta a la teva banca digital més d'una vegada fent servir adreces de correu electrònic diferents o facilitant dues dates de naixement diferents; (iii) si inicies una nova alta de client quan ja n'ets client per obtenir un benefici exclusiu per a nous clients; (iv) si te'n dones de baixa com a client i després te'n dones d'alta de nou per gaudir de beneficis exclusius per a nous clients; (v) si compres productes o contractes serveis per després tornar-los o desistir-ne i així obtenir el benefici de cashback d'una manera irregular; (vi) qualssevol altres que vagin en contra dels interessos de la plataforma i del seu ús adequat.

Si incompleixes qualsevol d'aquestes obligacions, perdràs automàticament el teu dret d'accés a la plataforma des del moment en què tinguem coneixement de l'incompliment.

Això significa que a partir d'aquell moment no podràs accedir a la plataforma, ni tampoc gaudir dels beneficis que hagis adquirit abans, però que encara estiguin pendents de gaudir.

En qualsevol cas, podrem limitar, suspendre, restringir o impedir que accedeixis a la plataforma, la qual cosa pot suposar la pèrdua dels beneficis adquirits, si detectem que has tingut una conducta que pugui implicar un ús malintencionat, fraudulent o il·lícit de la plataforma i dels seus beneficis.

DESENA. - Has de pagar per accedir a la plataforma i fer-ne ús?

L'accés a la Plataforma de Cashback és gratuït i no cal pagar res per accedir-hi. Això no obstant, per mantenir l'accés a la plataforma, has de complir tots els requisits establerts en els termes i les condicions de la plataforma que estiguin vigents en cada moment.

ONZENA. - Beneficiar-te del cashback té conseqüències fiscals?

L'import del cashback està subjecte a tributació en l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), com un guany patrimonial no subjecte a retenció a compte.

El beneficiari del cashback és responsable del compliment de les seves obligacions fiscals en l'IRPF.

CaixaBank no és responsable de les conseqüències que es puguin derivar per a la persona que percebi el cashback per l'obtenció del guany patrimonial esmentat d'acord amb les seves circumstàncies personals i fiscals específiques (obligació de declarar a l'IRPF, efecte de l'obtenció del cashback en el compliment dels requisits per obtenir altres rendes com ara beques, ajudes públiques, etc.).

DOTZENA. - Quines comunicacions operatives rebràs si utilitzes la Plataforma de Cashback?

Rebràs comunicacions operatives que t'enviarem per gestionar i mantenir la relació amb tu com a usuari de la Plataforma de Cashback, i també per assegurar-nos que la plataforma està funcionant correctament. Per exemple: (i) notificacions sobre canvis en els termes i les condicions de la plataforma; (ii) comunicacions i recordatoris sobre els beneficis disponibles; (iii) alertes de seguretat o informació necessària per a l'ús adequat de la plataforma i els seus beneficis. Per enviar-te aquesta mena de comunicacions, no necessitem el teu consentiment previ.

TRETZENA. - Podem canviar els termes i les condicions de la plataforma?

Sí, és possible que modifiquem aquests termes i condicions en qualsevol moment, incloent-hi els requisits per accedir a la plataforma i els tipus de beneficis associats al programa. Els canvis en els termes i les condicions te'ls notificarem per correu electrònic o per un altre suport electrònic. Si la modificació t'afavoreix, la farem de manera immediata i te n'informarem després. En la resta dels casos, et notificarem el canvi amb antelació:

  • En cas que cancel·lem la plataforma, t'ho notificarem, com a mínim, dos (2) mesos abans de la data de cancel·lació del programa.
  • En cas que canviem els requisits per accedir a la plataforma, t'ho notificarem, com a mínim, dos (2) mesos abans de la data del canvi.
  • En cas que canviem els tipus de beneficis associats de la plataforma, t'ho notificarem, com a mínim, un (1) mes abans de la data del canvi.
  • En cas que cessem les nostres operacions, haurem de fer immediatament els canvis i t'avisarem quan tinguem coneixement del cessament. En aquest cas, no respondrem del compliment d'un termini de preavís.

CATORZENA. - Quan i com pots donar-te de baixa de la plataforma? Quins efectes té?

Pots donar-te de baixa de la plataforma quan vulguis. Pots sol·licitar la baixa del programa a través dels canals que posem a la teva disposició en cada moment. Amb la baixa, perdràs l'accés a la plataforma i als seus beneficis. Això significa no tan sols que no podràs continuar gaudint de les ofertes de cashback (reemborsament) que es publiquin a la plataforma, sinó també que perdràs els beneficis que tinguis pendents de rebre per qualsevol reemborsament en el moment de confirmar la baixa.

QUINZENA. - Qui tracta les teves dades personals i com?

Per a la prestació correcta d'aquest servei, és necessari que CaixaBank consulti els moviments de les teves targetes per poder determinar si compleixes, o no, les condicions per beneficiar-te del Cashback associat a la compra amb la teva targeta, segons el que es detalla en aquests termes i condicions. Alhora, farem servir la dada del teu compte de CaixaBank associat a la targeta per fer-te l'abonament de la transferència en cas de complir les condicions del programa d'ofertes.

Aquestes dades poden ser comunicades a proveïdors de serveis de CaixaBank per a l'execució del programa d'ofertes.

A continuació, et facilitem la informació bàsica sobre el tractament de les teves dades. Pots consultar el detall complet de com utilitzarem les teves dades a la nostra Política de privacitat, a la qual pots accedir en qualsevol moment des de www.caixabank.com/politicaprivacidad.

Qui tracta les teves dades?

Responsable del tractament: El responsable del tractament de les teves dades personals en les teves relacions contractuals i de negoci amb nosaltres és CaixaBank, S.A. (CaixaBank), amb NIF A-08663619 i domicili al carrer del Pintor Sorolla, 2-4, 46002- València.

Corresponsables de tractament: A més, per a determinats tractaments, dels quals t'informem en detall a la nostra política, CaixaBank tractarà conjuntament les teves dades amb altres empreses i decidirem de manera conjunta els objectius («per a què s'usen les dades») i els mitjans utilitzats («com s'usen les dades»); per tant, serem corresponsables d'aquests tractaments.

Els tractaments per als quals CaixaBank tractarà conjuntament les teves dades amb altres empreses es descriuen en detall a l'epígraf 6 de la nostra política de privacitat «Quins tractaments fem amb les seves dades».

A més, trobaràs la llista de les empreses que tracten les teves dades, així com els aspectes essencials dels acords del tractament en corresponsabilitat a: www.caixabank.es/empresasgrupo.

Quins tractaments fem amb les teves dades?

Tractaments basats en el consentiment per tal de:

  • Personalització de l'oferta de productes i serveis segons l'anàlisi de les teves dades.
  • Comunicació de l'oferta de productes i serveis per canals.
  • Cessió de dades a altres empreses per a la remissió d'ofertes comercials.
  • Verificació d'activitat econòmica per complir la normativa de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme.

Aquests tractaments només es fan si has autoritzat a fer-ho [pots haver-nos donat la teva autorització durant l'entrevista en què et vas donar d'alta com a client, a través del gestor o gestora (presencial o remot), a través dels nostres canals electrònics i aplicacions mòbils o en alguna de les empreses del Grup CaixaBank que sigui corresponsable del tractament en qüestió].

Tractaments necessaris per a l'execució de les relacions contractuals formalitzades amb tu.

Tractaments necessaris per complir obligacions normatives imposades per la normativa aplicable a l'activitat del Grup CaixaBank.

Tractaments per a la satisfacció d'interessos legítims perseguits per CaixaBank o per un tercer, sempre que sobre aquests interessos no prevalguin els teus interessos o els teus drets i les teves llibertats fonamentals.

Delegat de protecció de dades, exercici de drets i presentació de reclamacions

CaixaBank i les empreses del Grup CaixaBank han nomenat un Delegat de Protecció de Dades, que t'atendrà per respondre a qualsevol qüestió relativa al tractament de les teves dades personals i a l'exercici dels teus drets.

Pots contactar amb el delegat de protecció de dades per fer-li arribar els teus suggeriments, consultes, dubtes o reclamacions a través d'aquesta adreça: www.caixabank.com/delegadoprotecciondedatos.

Pots exercir els teus drets d'accés, rectificació, oposició, supressió, limitació, portabilitat de dades personals, de retirar el teu consentiment i de no ser objecte d'una decisió automatitzada d'acord amb la llei, a través dels canals següents:

  • A les oficines de CaixaBank obertes al públic.
  • Mitjançant les opcions habilitades a la teva banca digital i a les nostres aplicacions mòbils.
  • A l'adreça electrònica: www.caixabank.com/ejerciciodederechos.
  • Mitjançant un escrit adreçat a l'apartat de correus número 209 de València (46080).

A més, si tens alguna reclamació derivada del tractament de les teves dades, pot dirigir-la a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (www.agpd.es).

SETZENA. - Com pots contactar-nos si tens dubtes o reclamacions?

Pots presentar les teves consultes i reclamacions sobre la plataforma davant del servei d'atenció al client de CaixaBank (correu postal, correu electrònic, formulari i oficina):

  • Correu postal, adreçat al Servei d'Atenció al Client (carrer del Pintor Sorolla, 2-4, 46002-València)
  • a l'adreça de correu electrònic: servicio.cliente@caixabank.com
  • Formulari de l'apartat «Reclamacions» de la pàgina web de CaixaBank: www.caixabank.es.
  • A qualsevol de les nostres oficines obertes al públic.

DISSETENA. - En quines llengües estan redactats els termes i les condicions?

Els termes i les condicions del programa poden estar redactats en castellà, català o anglès, segons la llengua que triïs per navegar pel lloc web de CaixaBank: www.caixabank.es.

SETZENA. - Quins són els tribunals competents en cas de controvèrsia?

Els jutjats i tribunals competents són els del domicili habitual de cada soci.