Domiciliar rebuts és un tràmit molt freqüent dins de les entitats financeres. Conegut ara amb el nom de càrrec SEPA, és l'autorització que rep el banc perquè aboni o cobri les factures que rebem de forma periòdica. És a dir, programar el pagament de determinats serveis per evitar molèsties innecessàries al final de cada mes.
És comú que qualsevol usuari o empresa hagi de pagar certs rebuts de forma regular. Serveis com la llum, l'aigua, el gas, internet o la subscripció a plataformes per veure sèries de pagament. En tots els casos, l'entitat bancària fa aquest procés i et permet despreocupar-te de la quota. Imagina que pesat resultaria haver de fer manualment tots els pagaments. Amb el risc que això suposa, a més, perquè el retard en el compliment d'una mensualitat pot comportar la suspensió del servei.
Càrrecs SEPA
Es van crear el 2014, moment en què la UE va decidir crear una zona única per a pagaments mitjançant l'euro. Aquest nou instrument ha simplificat al màxim les transferències entre països de la UE i d'altres associats (36, en total). En usar un mateix sistema, les transaccions s'agilitzen al màxim. En unificar el procés, s'eliminen les traves que es produïen anteriorment, amb dificultats per saber de quin país procedia el pagament.
Aquest tipus de càrrecs també són útils per als empresaris o autònoms. Per exemple, en cas que vulguin domiciliar el pagament a clients. Per fer-ho, només han de remetre una ordre de domiciliació a la seva entitat bancària. Aquest document inclou, entre altres coses, els codis IBAN i BIC/SWIFT, a més d'una sèrie de dades.