És un depòsit en què pots ingressar i del qual pots retirar diners de manera immediata i sense cap penalització.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent els trobaràs en el Document informatiu de comissions (DIC). El document està disponible en esta pàgina web, accedint a cada tipus de compte.
A més, pots consultar els preus habitualment aplicats als servicis bancaris prestats amb més freqüència (annex 1) en este enllaç.
A més d'ingressar i retirar diners, el compte, que s'identifica mitjançant un IBAN, és la base per a poder fer una altra operativa bancària, com ara fer transferències de diners a un altre compte corrent (teu o d'un tercer) o permetre que et cobren rebuts domiciliats (com factures de la llum o del gimnàs). Pots obtindre més informació sobre estes operatives en l'enllaç següent.
Pot fer-ho des d'una oficina o des d'esta mateixa pàgina web. En el mateix procés d'alta li indicarem quina documentació o informació ens ha de donar.
Especialment si obri el compte per internet, llija atentament la documentació precontractual i el contracte que li mostrarem i pregunte'ns qualsevol dubte que tinga al telèfon 93 887 25 25 o al 900 40 40 90.
Sí, però has de tindre en compte que les altres persones que compartisquen el compte amb tu podran operar i retirar diners del compte sense que tu hages d'autoritzar-ho.
Podrem (no estarem obligats) pagar per tu per a evitar-te problemes amb el receptor dels diners, però tin en compte que et cobrarem pels diners que t'hem prestat. Si no vols que ho fem, ens ho has d'indicar.
Haurem de veure què ha ocorregut, però és essencial que comuniques qualsevol incident que tingues com més prompte millor. Ací et deixem l'enllaç amb diferents contactes telefònics a què pots telefonar, segons la incidència que tingues.
CaixaBank està adherida al Fons de Garantia de Depòsits, que cobrix fins a 100.000 euros per depositant i entitat de crèdit. Si vols més informació, pots obtindre-la ací.
El “servici de caixa” és el conjunt d'operacions transaccionals relacionades amb els comptes. Algunes d'estes operacions poden ser cobraments i pagaments, ingressos, retirades de diners en efectiu, transferències o peticions d'extractes, entre altres operatives.
En CaixaBank pots fer estes operacions a través d'estos canals:
- CaixaBankNow
- Caixers
- Finestreta d'oficina
En CaixaBankNow i en caixers pots fer qualsevol operació del servici de caixa tu mateix, està disponible les 24 hores del dia, cada dia de la setmana i no tenen costos addicionals. A més, en CaixaBank disposem d'un telèfon gratuït d'assistència per a consultes i incidències: 900 40 40 90.
A la finestreta, la prestació del servici de caixa es fa amb un gestor comercial que t'atendrà personalment. Només està disponible en les oficines Store, consulta les oficines amb servici de caixa habilitat al nostre web o telefona al 900 40 40 90. Hi pots acudir de dilluns a divendres, de 8.15 h a 14.30 h i dijous, de 16.15 h a 18.30 h. En l'horari d'estiu (del maig al setembre) les oficines romanen tancades dijous a la vesprada.
Sí, si fas el servici amb un compte corrent dia a dia o eres client d'imagin.
En CaixaBank cobrem dos euros per fer les operacions següents a la finestreta: ingressos en efectiu, transferències i traspassos, pagament de rebuts no domiciliats (llevat de tributs) i petició d'extractes.
El servici no té cost en els casos següents:
- Si els caixers automàtics de l'oficina no funcionen correctament a causa d'una incidència tècnica i no permeten fer l'operació.
- Si eres major de 65 anys.
- Si eres menor de 18 anys.
- Si eres una persona amb discapacitat.
- Si eres titular d'un compte HolaBank, un compte de pagament bàsic, social o d'inserció.
El preu del servici de caixa per finestreta és independent al preu de les operacions que es facen i de la quota del compte dia a dia. El rebut es genera en el moment en què es fa l'operació i es cobra en el compte l'endemà.
Per a assegurar-nos que eres tu qui està fent i autoritzant un pagament amb una de les teues targetes CaixaBank, verifiquem la teua identitat mitjançant la combinació de dos elements que prèviament hem associat a tu de manera segura i unívoca. Estos elements sempre pertanyeran a dos categories de tres possibles: una cosa que només tu saps (contrasenya de CaixaBankNow), una cosa que només tu tens (el telèfon mòbil) i una cosa única física (empremta dactilar).
No obstant això, podríem canviar de mètodes de verificació sempre que millorem l'experiència d'ús o reforcem la seguretat. En eixe cas, t'ho comunicarem amb prou antelació.
I recorda: ni nosaltres ni ningú que treballe per a nosaltres (gestors, tècnics, etc.) et demanarem mai que ens facilites la teua contrasenya o altres codis de seguretat. Ni per telèfon, ni per correu electrònic, ni SMS, ni xàrcies socials. Si algú ho fa, segurament t'està intentant enganyar.
- Límits operatius. Pots establir límits a l'import de les operacions que es fan des de CaixaBankNow. Pots consultar els límits actuals des de l'apartat “Contractes” de CaixaBankNow, dins de Configuració personal. Si vols modificar-los, contacta amb el teu gestor.
- Informació actualitzada sobre ciberseguretat. Disposem d'una pàgina web amb recomanacions sobre seguretat i bones pràctiques dins de l'entorn digital. A més, periòdicament t'enviem al correu electrònic i al Mailbox el bitlletí informatiu “CaixaBankProtectNews” amb les novetats que van sorgint.
- Correu electrònic de contacte per a detectar ciberestafes: posible.phising@caixabank.com Si tens dubtes sobre l'autenticitat dels missatges que t'arriben a nom de CaixaBank per correu, SMS o altres canals digitals, ens pots escriure a esta adreça electrònica. Un equip especialitzat analitzarà el missatge i t'informarà sense cost.
- Alertes de seguretat a través del mòbil. Les pots rebre per SMS o per notificacions de l'app CaixaBankNow (cal que actives les notificacions en el teu dispositiu).
- Gestió de dispositius vinculats a CaixaBankNow. Pots consultar els mòbils, els ordinadors o les tauletes que poden accedir a la teua banca digital per a detectar qualsevol irregularitat o desvincular els dispositius que ja no utilitzes. Pots fer-ho des de l'apartat “Gestionar els meus dispositius”, dins de Configuració personal.
No, no cal. En qualsevol moment pots sol·licitar la cancel·lació d'un compte. Nosaltres tindrem l'obligació de gestionar la teua sol·licitud en un termini màxim de 24 hores. Si compartixes el compte amb altres titulars, tots de manera conjunta ens n'haureu de sol·licitar la cancel·lació.
Sí, pots sol·licitar en qualsevol moment la teua baixa com a cotitular d'un compte, i no cal que la resta de titulars amb què compartixes el compte ho autoritzen.
Sí, podem proposar-te un canvi en els preus dels servicis si considerem que és necessari per a adaptar-los a condicions de mercat o del marc legal, a canvis tecnològics o organitzatius, així com per a introduir millores en la seguretat o l'experiència d'usuari.
Et comunicarem la nostra proposta amb una antelació mínima de dos mesos a la data prevista per a l'entrada en vigor de les noves condicions. Durant este temps, podràs exercir el teu dret a oposar-te a la mesura proposada. En este cas, cancel·larem teu contracte sense cap cost addicional.
T'informarem del canal a través del qual pots exercir el teu dret d'oposició. Com a mínim, la teua oficina gestora i un canal online.
Per a obrir un compte bancari, has de ser major d'edat. Als menors d'edat també se'ls pot obrir un compte des del moment en què tinguen DNI o NIF provisional. Els contractes de menors han de ser de Titularitat Única, excepte autorització expressa dels Serveis d'Assessorament Jurídic. És imprescindible que s'assigne almenys un Representant Legal.
És important tindre en compte que només els pares o tutors legals del menor li poden obrir un compte. Si els avis o els oncles volen ajudar-li a estalviar, podran donar-li diners al menor, però mai no podran obrir-li un compte si no són els seus tutors legals.
Podràs domiciliar la teua nòmina de forma ràpida i senzilla des de la teua pròpia Banca Digital de CaixaBankNow i en oficina. A més, et podràs beneficiar de múltiples avantatges. Consulta'n més informació ací.
Les comissions depenen del tipus de compte. En qualsevol cas, el cost es paga a través de les diferents comissions que es poden cobrar per l'operativa del compte.
Hui dia sol ser habitual disposar d'un compte amb una quota única que contempla un paquet de servicis. Esta qüestió varia, també, en funció de cada entitat financera.
Perquè et resulte senzill saber quines comissions té el compte de pagament que vulgues contractar, disposem d'un Document Informatiu de Comissions en què s'expliquen les comissions dels servicis més representatius dels comptes de pagament. El document està disponible en esta pàgina web, accedint a cada tipus de compte. I en l'enllaç següent.
A tall d'exemple, estes són algunes de les comissions més comunes en els comptes:
- Comissió d'administració i manteniment pel simple fet de tindre el compte.
- Per transferència.
- Per ingrés de xecs.
- Per retirada d'efectiu.
Si residixes al país, has d'aportar el DNI/NIF o la targeta de resident de nacionalitat estrangera, el NIE. Per a no residents, s'exigixen certificats de no residència i d'empadronament i passaport.
Podràs fer-ho de manera ràpida i còmoda a través de CaixaBankNow i dels nostres caixers, disponible les 24 hores del dia, cada dia de la setmana i no tenen costos addicionals. A més, a CaixaBank disposem d'un telèfon gratuït d'assistència per a consultes i incidències. Només hauràs d'accedir a CaixaBankNow amb les teues claus, i a través de la pestanya de «Comptes» podràs consultar el saldo i moviments del compte que desitges. També pots sol·licitar-ho a través de la finestreta de qualsevol oficina.
Si un compte és solidari o indistint, suposa que qualsevol dels titulars pot, amb la seua sola firma, fer qualsevol operació. Si, al contrari, és mancomunat o “conjunt”, cal la firma de tots els titulars (o d'uns quants) per a fer qualsevol operació.
Un compte bancari és solidari o de disposició indistinta quan qualsevol dels titulars té la capacitat de fer-hi operacions bancàries, com ara retirades de diners o transferències, entre d'altres, usant només la seua pròpia firma. Això significa que no necessiten l'aprovació o la firma dels altres titulars per a dur a terme estes accions.
En canvi, un compte mancomunat requerix que totes les operacions siguen autoritzades amb la firma de tots els titulars del compte, o almenys de diversos d'ells, segons s'haja recordat en el contracte del compte.
Si estes ordes dificulten la gestió del compte, ens podem veure obligats a bloquejar el compte i suspendre els servicis que prestem, fins que els titulars resolguen les seues diferències, o bé l'autoritat judicial determine el que siga procedent. En determinats casos, fins i tot podríem haver de consignar els diners depositats i entregar-los a l'autoritat judicial competent. En este cas, comunicaríem als titulars el motiu concret del bloqueig.
Si rebem ordes contradictòries dels titulars, això pot dificultar l'administració del compte. Si estes discrepàncies entre els titulars persistixen i dificulten la gestió del compte, CaixaBank pot bloquejar el compte. Este bloqueig es manté fins que els titulars resolguen les seues diferències de manera satisfactòria, o fins que una autoritat judicial intervinga i prenga una decisió respecte d'això.
En casos més extrems, si no s'arriba a una resolució, nosaltres podríem arribar a consignar els fons depositats i entregar-los a l'autoritat judicial competent. En estos casos, CaixaBank es compromet a informar els titulars sobre les raons específiques del bloqueig i les mesures que s'han pres.
Un compte en línia sense comissions és un tipus de compte bancari que el mateix client s'obri online utilitzant el web o l'app de l'entitat bancària. En este tipus de comptes, el contracte entre el client i el banc es fa a través d'internet i com que és sense comissions no es cobren comissions d'administració ni manteniment del compte.
Pots escollir el millor compte bancari en funció de la teua situació i les teues necessitats. Pots fixar-te en aspectes com que siga en línia, sense comissions, pugues traure diners des de múltiples caixers, que ve associada una targeta sense cost extra, tens una aplicació de qualitat i fàcil d'usar per a tota la teua operativa en línia, que pugues fer els teus pagaments en línia o a través de Bizum, que pugues fer les teues transferències sense cost.
Els costos més habituals per ús del teu compte corrent els trobaràs en el Document informatiu de comissions (DIC). El document està disponible en esta pàgina web, accedint a cada tipus de compte, perquè en pugues comparar les condicions amb qualsevol altre compte corrent.
No, el compte online no té costos de manteniment. A continuació trobaràs els documents amb tota la informació precontractual detallada.
Informació precontractual del compte corrent i banca digital
En el teu compte bancari sense comissions, pots fer tota l'operativa de qualsevol compte bancari, com ara fer pagaments, rebre els teus ingressos, domiciliar la nòmina o gestionar els rebuts, i no es cobra comissió d'administració i/o manteniment del compte.
Sí, podràs utilitzar qualsevol dels nostres 11.000 caixers.
Per a obrir un compte online, necessitaràs:
Un dispositiu amb càmera i bona connexió a internet
Les teues dades personals: nom, adreça, etc.
Si residixes a Espanya, necessitaràs la documentació següent.
- Si tens nacionalitat espanyola, tingues a mà el DNI.
- Si no tens la nacionalitat espanyola i eres resident a Espanya:
- Si eres de nacionalitat europea o d'un país de l'espai Schengen, tingues a mà el document d'identitat del teu país o el passaport i el certificat de residència a la Unió Europea
- Si eres de nacionalitat extracomunitària, has de disposar del NIE.
- Si eres autònom, tingues a mà:
1. La declaració censal d'alta (model 036/037)
2. Un dels documents següents:
- Resum anual de l'IVA (model 390)
- Declaració de l'IRPF (model 100/130)
- Justificació de la xifra de negoci mitjançant impost d'IVA (model 303)
Només necessites que el dispositiu amb què faràs la sol·licitud tinga càmera.
Podràs validar la teua documentació mitjançant el procés segur de videoidentificació:
- Assegura't d'estar en un lloc ben il·luminat i amb bona connexió.
- Seguix atentament les instruccions:
1. Ensenya l'anvers del teu document.
2. Inclina i mou l'anvers perquè es vegen les marques de seguretat.
3. Ensenya el revers del teu document.
4. Digues en veu alta el codi que apareixerà en pantalla.
5. Somriu a la càmera!
Tots els titulars tenen els mateixos drets i obligacions. Per tant, és important que tots els titulars tinguen algun tipus de control o supervisió del compte.
- Així que l'alta s'haja completat correctament, rebràs per correu electrònic l'identificador d'accés a la teua banca digital CaixaBankNow.
- Pots accedir a CaixaBankNow mitjançant el web de CaixaBank o baixant-te l'app en el mòbil.
- Les claus per a accedir a CaixaBankNow són:
- Identificació: el teu DNI sense lletres.
- PIN: la clau d'accés que vas crear en el procés d'alta.
- Si no recordes la clau d'accés (PIN), adreça't a qualsevol de les nostres oficines perquè et faciliten una clau nova.
Si ja n'eres client i vols començar a utilitzar la banca digital CaixaBankNow, dona't d'alta en CaixaBankNow.
Les persones no residents a Espanya poden fer alta en línia a CaixaBank amb el compte Holabank. Tingues a mà el passaport i/o el document d'identitat del teu país. T'indicarem quin necessitarem segons el teu país.
Tens disponible l'alta en línia per a no residents ací.
Si t'identifiques amb el DNI en una oficina de CaixaBank, a més, podràs accedir les operacions següents que ara mateix no pots fer:
- Ingressar en efectiu en caixer més de 600 € mensuals usant la targeta.
- Ingressar en efectiu en caixer més de 1.000 € anuals sense usar la targeta.
Fer transferències internacionals o transferències nacionals en una altra divisa diferent de l'euro, fins a 999 €.
En CaixaBank pots obrir un únic compte online sense comissions ni condicions.
No, no cal domiciliar la nòmina en este compte. Però, si ho preferixes, podràs domiciliar la nòmina de manera ràpida i senzilla des de la teua pròpia Banca Digital de CaixaBankNow i a l'oficina. A més, et podràs beneficiar de múltiples avantatges. Consulta'n més informació ací.
Sí, pots contractar el teu nou compte només per a tu o compartit amb fins a 4 persones, si ja són clients de CaixaBank
És una operativa prou ràpida i senzilla. Podràs obrir un compte bancari de persona física si eres major d'edat. Si residixes al país, has d'aportar el DNI/NIF o la targeta de resident de nacionalitat estrangera, el NIE. Per a no residents, s'exigixen certificats de no residència i d'empadronament i passaport.
A CaixaBank tenim diversos tipus de comptes segons el que necessites. Principalment, dependrà de si l'obris com a persona física o com a persona jurídica, i també variarà en funció de les característiques del client i de la finalitat del compte.
Sí, pots obrir un nou compte bancari des de l'app. Si ja n'eres client, ho podràs fer des de la teua pròpia Banca Digital CaixaBankNow (web o app) o a través de l'oficina. Si encara no n'eres client, podràs obrir el teu compte bancari en línia i fer-te'n client ací.
Qualsevol persona que no tinga un altre compte de pagament a Espanya té dret a accedir a un compte de pagament bàsic, excepte en determinats casos regulats normativament (Reial Decret Llei 19/2017, de 24 de novembre). Per a disposar d'un compte de pagament bàsic no és obligatori adquirir altres productes o servicis de l'entitat.
Pots consultar més informació i les condicions per a la contractació d'este compte en el nostre web.
Procés de contractació
Moltes felicitats, has encertat 4 de 4 respostes
Felicitats, has encertat 3 de 4 respostes
Has encertat 2 de 4 respostes
Has encertat 1 de 4 respostes
Has encertat 0 de 4 respostes